Sök:

Sökresultat:

1055 Uppsatser om Swedbank Arena - Sida 1 av 71

Kan ?Gnaget? och ?Stig-Helmer? påverka infrastrukturen? : En studie om turismens påverkan på infrastrukturen

The purpose of this paper is to examine whether, and if so, how tourism effect the construction of a new city district with a stadium in focus. The study is based on a case study of Swedbank Arena and Arenastaden as nearby area. There has been an interest from the writers to study Swedbank Arena and Arenastaden, as it is a current subject, and both of them are under construction, which means that it was possible to see how the process works from the ground up. It has been shown that Swedbank Arena is built up in an entirely new district in which there will be new infrastructure that is tailored to the stadium and the crowd it?s expected to attract.

Den värdefulla insidan : en fallstudie av Swedbank Stadion

The purpose of this essay is to look at the Swedbank Stadion, which is a modern stadium in the south of Sweden. Swedbank Stadion is the home ground of Malmö FF, one of the largest football team in Sweden, and the goal is to create value for the team. The stadium owners have to get companies to hire premises inside of the stadium so they can pay for the home ground of Malmö FF. Therefore we have focused on the servicescape in the stadium and how it can create value for the companies that act on Swedbank Stadion on a daily basis.This study of the Swedbank Stadion is based on a qualitative approach. The qualitative approach is chosen because we wanted to establish deeper understanding for the case itself.

Vad förväntar sig åskådarna? : En kombinerad enkät- och intervjustudie ur ett servicemarketingperspektiv bland åskådare på en hockeymatch i Swedbank Arena i Örnsköldsvik

  Elitidrott kan klassas som underhållning och konkurrerar därför med andra serviceaktiviteter som att gå på bio eller restaurang. Det är viktigt att få många nöja besökare till en idrottsarena. Ett sätt att göra detta är att leverera hög servicekvalitet. Vad innebär servicekvalitet under ett arenabesök? Vad förväntar sig åskådarna på en av MODO Hockeys hemmamatcher i Swedbank Arena? Syftet med denna uppsats är att utifrån ett servicemarketing perspektiv söka närma oss vad som innebär servicekvalitet för arenabesökare på en hockeymatch i Swedbank Arena i Örnsköldsvik.

Swedbank och Handelsbankens utökade öppettider : hur har arbetet med beslutet och förändringsarbetet gått till?

Samhället har under den senaste tiden förändrats och dagens kund kräver en tillgänglighet som inte tidigare har funnits. Bankerna har under de senaste två åren börjat anpassa sig efter kundernas behov och ökat tillgängligheten genom att utöka öppettiderna.Swedbank och Handelsbanken är två stora organisationer med omfattande bankverksamhet. Vi är intresserade av hur besluten har tagits och hur förändringen har implementerats på lokala bankkontor inom Swedbank och Handelsbanken.Syftet med den här uppsatsen är att få en förståelse för hur beslutet kring de utökade öppettiderna har implementerats på kontorsnivå i Swedbank och i Handelsbanken. Vår ambition är att intervjua personer med högre positioner på kontoren samt andra kontorsanställda. Det här för att skapa en bred bild av införandet av de utökade öppettiderna.Vi kan, efter att ha genomfört vår uppsats, konstatera att det är svårt att se beslutet om bankkontorens öppettider som ett kortsiktigt beslut, då beslutet kring öppettiderna är kostsamt.

Storbankers val av marknadsstrategi

Syfte: Redogöra för eventuellt användbara teorier då vi undersöker varför Handelsbanken samt Swedbank har valt att marknadsföra sig som de gör.Metod: För att uppnå vårt syfte har vi valt att ha en kvalitativ utgångspunkt i vår uppsats. Primärdata har samlats in genom personliga intervjuer med anställda på både handelsbanken samt Swedbank. Sekundärdata har samlats in från litteratur och vetenskapliga artiklar.Teoretisk referensram: Den teoretiska referensramen har byggts upp kring relevanta teorier och modeller som har anknytning till profilering av marknadsföringsstrategier.Empiri: Primärdata har samlats in genom personliga intervjuer med kontorschefer på handelsbanken och ansvarig personal för marknadsföringsavdelningen i Swedbank, alla intervjuer har genomförts i Stockholm.Resultat: Det resultat som har nåtts efter att uppsatsen har avslutats är att Handelsbanken marknadsför sig lokalt samt att Swedbank marknadsför sig genom stora kommunikationskanaler för att nå ut till alla konsumenter..

Arenabyggens finansiering : En studie av Swedbank Arena och Stockholmsarenan

Det har skett ovanligt många arenabyggen i Sverige under den senaste tioårsperioden då kraven från elitklubbarna blivit allt högre på arenornas utformning, standard och säkerhet. Då det byggts arenor i olika storlekar över hela Sverige är det ett intressant ämne att titta närmare på hur finansieringen ser ut bakom arenabyggena och vilka det är som investerar i arenor.Vår uppsats har valt att fokusera på två aktuella projekt i Stockholmsområdet, Swedbank Arena i Solna och Stockholmsarenan vid Globen. Uppsatsen behandlar frågorna kring vilka intressen och roller som de olika aktörer har vid arenabyggen och hur de påverkar finansieringen. Frågan besvaras med hjälp av tillgänglig information om projekten samt med hjälp av genomförda intervjuer med aktörer som är inblandade i projekten.Efter utförda intervjuer och analys av dessa kom vi fram till att det främst finns två olika typer av roller som aktörerna har i arenaprojekten och att deras roller påverkar finansieringen på olika sätt. De två olika rollerna består av dels en mer långsiktig roll som inte enbart går in i projektet av ekonomiska skäl, och dels en roll som förvisso kan se långsiktigt på projektet, men som även ser mer till det ekonomiska resultatet.

Varför omstrukturerar Swedbank? : En kandidatuppsats som beskriver omstrukturering utifrån legitimitet och effektivitet

I denna uppsats behandlar vi anledningar till varför Swedbank omstrukturerar till ?starka kontor?, en omstrukturering som innebär en decentralisering av organisationen till mer självständiga kontor. Vi diskuterar i denna uppsats Swedbanks omstrukturering utifrån legitimitets- och effektivitetsperspektiv med hjälp av institutionell teori och situationsteori. Swedbank är en rikstäckande och internationellt etablerad organisation som agerar på en bankmarknad, märkbart påverkad av den globala finanskrisen. Omstruktureringen som sker under hösten 2009 är till viss del inspirerad av andra banker såsom Handelsbankerna och sparbankerna.

Arenainvesteringar i Stockholm : En studie av sex arenor.

The modern arena as we know it today has its origins from about 100 years ago. Since then a lot of aspects have been changed and developed. Arenas built in the same age tend to have the same features and configurations and can therefore be categorized into different generations. Stockholm is represented in each generation but the fourth that constitutes arenas of the early 21st century. Besides that there has been several arena constructions built through the entire 20th century and now most recently in 2010s.The overall motive behind arena investments can be categorized into two types.

Miljö- och kostnadseffekter av att använda höghållfast stål i taket på Swedbank Arena 

Examensarbetet är en studie av den fasta delen av takkonstruktionen i Swedbank Arena. Syftet med examensarbetet är att undersöka hur valet av att använda höghållfast stål påverkat kostnader och miljö under hela konstruktionens livstid. I undersökningen har takkonstruktionen dimensionerats med tre olika alternativ där andelen höghållfast stål i konstruktionen har varierats. Nedan beskrivs översiktligt de stålsorter som alternativen är uppbyggda av. -          Alternativ A innehåller endast konventionellt stål som har sträckgräns 355 MPa.-          Alternativ B är det alternativ som byggts i verkligheten. Den verkliga konstruktionen innehåller stålsorter med sträckgränser mellan 355 MPa - 900 MPa.-          Alternativ C innehåller en större andel höghållfast stål än den verkliga konstruktionen.

Hälso- och friskvårdsarbete på Swedbank Försäkring : En kvalitativ studie om hur Swedbank försäkrings hälsosyn präglar friskvårdsarbetet på företaget

The purpose of the study was to find out how Swedbank Insurance view of health characterizes wellness work at the company. It was a qualitative study in which five persons involved in their health and wellness work were interviewed. Their business plan was based generally on the basis of the biomedical approach, but the results proved otherwise. The four categories that were set up after the results were; Health is to feel good physically as well as psychologically, health is the absence of illness, wellness is to do things together in a healthy environment and wellness is to challenge their co-workers with different kinds of challenges..

Prestandaanalys av HTTP/2

Swedbank är en av Sveriges största företag inom finanssektorn med drygt fyra miljoner privatkunder och försöker ständigt utveckla sina tjänster så att de är lättåtkomliga och lättanvända för kunderna. För att tillfredsställa sina kunders behov av en snabb och lättåtkomlig bank så vill Swedbank minska på laddningstiderna till sina finanstjänster, särskilt de mobila tjänsterna då det är där uppkopplingarna är som långsammast. Uppdraget var att göra en prestandaanalys av HTTP/2 som är den senaste versionen av HTTP-protokollet. Efter att ha genomfört arbetet ska Swedbank veta vad dem kan anpassa för att göra sina tjänster så optimala som möjligt för framtiden.Resultatet visade att med hjälp av HTTP/2?s nya funktioner, bland annat det binära ramlagret, uppnåddes en prestandaökning på 44% av totala laddningstiden på Swedbank?s hemsida.

Arenans betydelse för en stad : En studie av en arenas tillförande av väde i platsmarknadsföring

AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.

Arena(s) Personal - ett självklart val?

ProblemArena Personal har upplevt att deras rekryteringstjänst inte används isamma utsträckning som deras bemanningstjänst. Detta trots att deanser sig kunna erbjuda en bra tjänst inom detta område. ArenaPersonal vet inte säkert vad orsaken till detta är och vill därför ha svar på problemet. Orsaken till ovissheten grundar sig i att de inte har tillräckligt med kunskap om hur kunderna uppfattar dem.SyfteUppsatsen syfte är att utvärdera hur kunderna upplever ArenaPersonal. Utifrån undersökningens resultat ges Arena Personal enfördjupad inblick i de områden som upplevs som bra och i de områdensom upplevs som sämre samt svar på varför kunderna inte använderrekrytering i samma utsträckning som bemanning.TillvägagångssättIntervjuer med fyra av Arena Personals kunder genomfördes ochsammanställdes för att få en bild av hur de uppfattade Arena Personal.Resultatet av de viktigaste positiva och negativa aspekterna av ArenaPersonal presenterades utifrån de fyra områden som undersökningenutgick ifrån.

Arbetstagarorganisationers inflytande vid inhyrning av personal

AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.

Förvärv av egna aktier : Ur ett associationsrättsligt perspektiv

AbstractThe purpose with this essay has been to gain a greater understanding and clarify how an arena can create value within place marketing and development of a place brand. This will be achieved through a description of which values an arena causes in the surrounding areas and an understanding of how these values can be interpreted through the place brand. We decided to base our study according to the following two questions:1. What are the underlying reasons why there has been such a big trend with arena project?2.

1 Nästa sida ->